Udział w programach

PROGRAMY ZEWNĘTRZNE

  • „ADOPCJA NA ODLEGŁOŚĆ” to program umożliwiający dzieciom przede wszystkim uczęszczanie do szkół i zdobywanie wiedzy. W większości przypadków obejmuje także program dożywiania. W ramach programu otrzymuje się pod opiekę konkretne dziecko i wspiera jego naukę w szkole, ewentualnie także zapewnia posiłek, bo głodne dziecko niczego się nie nauczy.
     
  • „CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS”  to Krajowy Program Przedszkolnej Edukacji Antytytoniowej skierowany do dzieci 5, 6 letnich. Głównym celem programu jest wzrost kompetencji rodziców w zakresie ochrony dzieci przed ekspozycją na dym tytoniowy oraz zwiększenie umiejętności dzieci w zakresie radzenia sobie w sytuacjach, gdy przebywają w zadymionych pomieszczeniach lub gdy dorośli palą przy nich tytoń.

 

  • „KUBUSIOWI PRZYJACIELE NATURY” to jeden z największych ogólnopolskich programów edukacyjnych, którego celem jest zachęcanie do dbania o środowisko naturalne. Przeżywając rozmaite przygody dzieci poznają rośliny i zwierzęta, uczą się szacunku i ekologicznych zachowań: segregacja śmieci, dokładne zakręcanie kranu, zdrowe odżywianie się, w tym jedzenie codziennie 5 porcji warzyw, owoców lub soku.
     
  • „MAMO, TATO, WOLĘ WODĘ!” program edukacyjny  został zainicjowany w trosce o zdrowy rozwój najmłod-szych. Jego celem jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie oraz wspieranie rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych u dzieci. Od samego początku partnerami merytorycznymi „Mamo, tato, wolę wodę!” są Instytut Żywności i Żywienia oraz Instytut Matki i Dziecka.

 

  • „GÓRA GROSZA”  jej celem jest zebranie funduszy na pomoc dzieciom wychowującym się poza własną rodziną. Głównie na tworzenie takich programów, które pozwolą dzieciom wrócić do domu bądź tworzenie takich miejsc, które będą w miarę swoich możliwości zbliżone do domu rodzinnego oraz programów, które pozwolą im spokojnie dorastać.

 

  •  „CZUCIAKI Z KRAINY EMOCJI”  to program realizowany pod patronatem Bliżej Przedszkola. Program ten wspiera rozwój inteligencji emocjonalnej dzieci poprzez zabawę i interakcję z postaciami z Krainy Emocji. Uczestnicy uczą się rozpoznawać, nazywać i regulować emocje, co pomaga im lepiej radzić sobie w codziennych sytuacjach. 

 

  • POWSZECHNY PROGRAM DWUJĘZYCZNOŚCI  to Wojewódzki Projekt ,,Łódzkie Dwujęzyczne" w roku szkolnym 2025/26. Celem projektu jest propagowanie idei dwujęzyczności w przedszkolach, kształtowanie kompetencji kluczowych w zakresie rozwijania umiejętności językowych, przygotowanie i motywowanie dzieci do skutecznego używania języka angielskiego w zabawie i codziennych sytuacjach.

 

  • „SKĄD SIĘ BIORĄ PRODUKTY EKOLOGICZNE” to ogólnopolska inicjatywa edukacyjna dla przedszkoli, opracowana wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Celem programu jest budowanie wiedzy dzieci na temat rolnictwa ekologicznego, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych oraz zwiększanie świadomości ekologicznej i prozdrowotnej.

 

  • ,,ŁÓDZKIE GRA W SZACHY" - projekt pod Patronatem Marszałka Województwa Łódzkiego. Program dla nauczycieli i uczniów zawierający:
  1. Kurs podstaw nauki gry w szachy.
  2. Pakiet doradztwa metodycznego.
  3. Eventy szachowe i turniej kół szachowych.

PROGRAMY WEWNĘTRZNE

(autorskie przedszkola ,,U Bolesi")

  • ,,DUŻA BAJKA” to autorski program naszego przedszkola, w ramach którego rodzice zapraszani są do wspólnego czytania bajek dzieciom w grupie. Spotkania odbywają się w ciepłej, kameralnej atmosferze i są wyjątkową okazją do budowania więzi, rozwijania wyobraźni oraz promowania czytelnictwa. Wystarczy wybrać ulubioną książkę i dołączyć do naszej bajkowej przygody!

 

  • ,,A JAK BĘDĘ DUŻY” to wyjątkowy program, dzięki któremu dzieci mogą poznać różne zawody – prosto od rodziców. Zaproszeni do przedszkola opowiadają o swojej codziennej pracy, pokazują ciekawe narzędzia i dzielą się doświadczeniem. To świetna okazja, by dzieci zrozumiały, czym zajmują się dorośli i zaczęły marzyć o tym, kim chciałyby zostać w przyszłości.

 

  • „NASZE KOLOROWE PRZEDSZKOLE”, w ramach tego programu dzieci przygotowują tematyczne prace plastyczne związane z porami roku. Ich twórczość ozdabia korytarze, tworząc barwną i zmieniającą się wraz z sezonami galerię. 

     

 

  ​